===================================================================================================
번역
===================================================================================================
1. Our textbook introduces another sorting algorithm called rank sort at page 80.
1. 우리의 교제에서는 또다른 정령 알고리즘인 rank정렬을 80페이지에서 소개하고 있다.
Make a rank sort program that sorts students by their name and print their scores along side the names in the sorted order.
Rank정렬을 이용하여 학생들을 그들의 이름으로 정렬하고, 그들의 점수를 정렬된 이름옆에 표시하는 프로그램을 작성하여라.
Student names and scores must be included in a Student object.
학생의 이름과 점수는 반드시 Student 오브젝트에 포함되도록 만들어져야 한다.
The data are input through keyboard and the number of students is flexible (use a sentinel).
입력받는 데이터는 키보드로 입력받도록 하고, 학생의 수는 자유롭게 입력 받을수 있도록 한다(sentinel은 보초라는 뜻인데,,,,).
Analyze the best case, worst case and average case space and time complexity of the program you made.
당신이 만든 프로그램에서 시,공간 복잡도를 최적, 최악, 평균적인 경우을 놓고 분석하여라.
For time complexity, use both “counting the comparison operations” and “counting the steps with the s/e and frequency table” approaches.
시간 복잡도의 경우 “counting the comparison operations(비교 연산자 갯수 세기)”와 “counting the steps with the s/e and frequency table(스텝을 세어서 빈도분석)”법을 모두 사용하여라.

2. Modify the program for problem 1 by replacing the sorting algorithm with bubble sort, insert sort and selection sort.
2. 1에서 만들었던 프로그램을 Bubble정렬과 Insert정렬, Selection정렬로 고쳐보아라.
Also, you have to analyze the best, worst and average case space and time complexity of each version.
또한 최적, 최악, 평균적인 경우의 시, 공간 복잡도를 각각 분석하여라.

* The source codes, analysis results and screen shots of your programs in working have to be prepared in a PDF file.
* 소스코드와 분석결과, 그리고 프로그램 작동의 스샷은 PDF파일로 작성하여라.